The 69 eyes
ONT
style="BACKGROUND-COLOR: #000000" color=#ff0000 size=4>Kedvenceinknek
kezdettől fogva volt eszük és rájöttek, hogy ha egyszerű rockcsapatot hoznak
létre, az nem biztos, hogy annyira beválik majd mint az, ha egy kicsit
extrémebb, elvontabb, sötétebb, melankolikusabb zenei stílusban, de a rockon
belül maradva dobják magukat a nyilvánosság elé. Így jöttek rá, hogy ha feketére
festik a hajukat és Ramones bőrcuccokat öltenek, már csak a megjelenésükkel fél
sikert érhetnek el (Jyrki ezt a megjelenési formát még egy napszemüveggel is
megkoronázta, ami a későbbiekben elmaradhatatlanná vált). Így váltak az idő
múlásával egyre és egyre "gothikusabbá". A banda az 1990-es évek elején alakult
Helsinkiben, Finnországban azzal a különös szándékkal, hogy a srácok rocksztárok
legyenek. 1999-ig nem nagyon tudták ezt a tervüket megvalósítani, nem is nagyon
lehetett róluk hallani nemzetközi szinten, inkább csak hazai és skandináv pályán
voltak ismertek, no meg Japánban. Az első kislemezük 1990-ben Sugarman címmel
látta meg a napvilágot és került a hanglemezüzletek polcaira Finnországban. Ezt
folyamatos munka követte és ennek következtében 1992-ben megjelent az együttes
első nagylemeze Bump `n `Grind címmel (csak Finnországban). 1992 utáni időszakot
a turnék, lemezek, és nagy káosz jellemezte. 1994-ben, Japánban megjelent az
együttes Motor City Resurrection című nagylemeze, ahol a rajongok egyből
rajongói klubbot is alapítottak a banda nagy sikerének köszönhetően. 1995-ben
egy újabb - és szintén csak Finnországban megjelent - nagylemez következett,
aminek a Savage Garden címet adták. Újból kemény munka várt a fiúkra. Két év
múlva megjelent a következő nagylemez, - szintén csak Finnországban - a Wrap
your troubles in Dreams.
1999
jelentette a nagy áttörést a banda számára, ugyanis ebben az évben adta ki a
Roadrunner Records immáron első nemzetközi nagylemezüket a Wasting The Dawn-t. A
lemez megjelenése után sokan felfedezték maguknak az együttest, ami - ugye
mondanom sem kell - segített nekik a továbbjutásban, és az áhított hírnév
megszerzésében. Interjú interjút követett, mindenki szerette volna megtudni,
hogy ki is ez az új goth-rock csapat, aki most tört be a köztudatba. A média is
hamar talált egy igen jó és kifejező zenei műfajt, ami körülírta a The 69 Eyes
zenei stílusát. Ez volt Goth `n `Roll. Az együttes ekkoriban csak annyit mondott
magáról, hogy ők a The Cult és a Type o Negative között elveszett
láncszem. 2000 tavaszán jelent meg az együttes Gothic Girl című kislemeze,
ami tényleg nagy változásokat hozott a zenekar életében. A dal Finnországban a
National rádió slágerlistáját olyan hosszú ideig vezette, hogy az együttes
megkapta az immáron kiérdemelt első aranylemezt. Mind ez idő tájt folyamatosan
folyt a munka a következő albumuk elkészüléséig, aminek a Blessed Be címet
adták. Ennek az albumnak a producere Johnny Lee Michaels volt, akit a banda
"hatodik tag"-jának is neveztek, az album készítése alatt ugyanis ő volt a
billentyűs. Johnny Lee Michaelről talán annyit mondanék még, hogy zenei
producerként tevékenykedett több filmben is.
Nem
sokkal a Blessed Be album elkészülte után kis csapatunk elindult első
németországi koncert turnéjára, amibe ügyesen belekalkuláltak egy Mera Luna
Gothic Festival-os fellepést is. Ez a turné zárta le az első fejezetet a zenekar
számára, és nyitotta meg a következőt... Végül 2000 szeptemberében jelent meg
a második nagylemez, a Blessed Be, és ekkor vehette át az együttes a Gothic Girl
kislemezért járó aranylemezt is. Érdekes módon ez a két dolog egy és ugyanazon a
napon történt.
Az
album egyenesen a finn albumok slágerlistájának 4. helyére került, és nem is
mozdult a top 10-ből több mint egy hónapig, a top 40-es listán pedig 3 hónapig
szerepelt. Hamarosan megjelent a második kislemez az albumról, a Brendon Lee,
ami ugyancsak elég hosszú ideig, 14 hétig tanyázott a rádiók top 20-as
listáján.
Az év
hátralevő részében - ennyi munka és siker után - a bandának már nem volt más
feladata, mint hogy turnézzon egy kicsit. Finnországban 3 hónapig játszottak,
természetesen mindenhol elkelt az összes jegy. A turné során nagy meglepetés
érte a csapatot, amikor kiderült, hogy a legnagyobb finn zenei magazinban
(Soundi) levő szavazás alapján a Legjobb Finn Bandá-nak minősítettek őket, Album
és Dal kategóriában pedig az első (Brandon Lee) és a második (Gothic Girl)
helyezést is megnyerték, sőt, mindezek mellett Jyrki a legnagyobb német Gothic
magazin (ORKUS) címlapjára is felkerült (2000. októberi szám). 2001 februárt
írtuk, amikor megjelent a harmadik kislemez az albumról, a The Chair, ami előző
társait híven követve szintén a slágerlisták elejére került.
A The
Chair-t követte a negyedik kislemez, a Stolen Season 2001 májusában, amikor a 69
Eyes Németországban turnézott a Paradise Lost-tal. A turnét 2001 szeptemberében
a Blessed Be album bemutatásával zárták a német Mera Luna Gothic Fesztiválon,
ahol hatalmas közönség (több, mint 15 000 néző) előtt játszottak. Októberben
a 69 Eyes újra stúdióba vonult Johnny Lee Michaels társaságában, aminek
eredményeképpen 2001 decemberében megjelent a Dance D´ Amour című kislemez. Mint
azt már megszokhattuk a zenekartól, a dal 2002 januárjában és februárjában
listavezető volt a finn rádióban. Ez egy újabb aranylemezt hozott a
fiúknak.
A
munka nem állt meg a dicsőség hatására sem, tovább folytak a stúdiómunkák,
tavasztól pedig kezdetét vették a fellépések, először Finnországban, majd pedig
számtalan nyári fesztiválon (pl: Arvika Festival, Tammer Festival, Sziget
Fesztivál , Mera Luna Festival, Wiesen Festival).
Idő
közben, május 3-án megjelent a harmadik nagylemez is Paris Kills címmel ami
"gothikusabb" már nem is lehetne.

|